75316009 1102395836636166 7768853534971265024 n

3647586970Сторітелінг – мистецтво створювати історії – з кожним роком стає все популярнішим навчальним прийомом в українських школах. Але як вигадати цікаву історію? Як розвивати фантазію та уяву? 

Джанні (Джованні) Родарі – всесвітньо відомий італійський письменник-казкар, автор казки «Пригоди Цибуліно» – стверджував: уява – не привілей обраних, нею наділені всі. Просто її треба розвивати.

Казки самого Родарі за легкість стилю і захопливий сюжет справедливо називають «іграшками зі слів». Як йому вдавалося все це вигадувати? Джанні Родарі поділився своїм досвідом у книзі «Граматика фантазії», в якій він запропонував прості вправи, за допомогою яких можна розвивати фантазію і уяву кожного.

Пропонуємо кілька найбільш цікавих вправ від Родарі у вкладенні.

Attachments:
Download this file (Сторітелінг.docx)Сторітелінг.docx[ ]15 kB

Мудрак фото 1Потужну державу і конкурентоздатну економіку створюють відповідальні громадяни,   активні та підприємливі особистості. Свідомими громадянами не народжуються , таких громадян можна тільки виростити. І якщо перші враження про себе і оточуючий світ дитина отримує в сім`Ї то її особистість , громадянська позиція, моральні якості , соціальні контакти формуються під час першої самостійної діяльності – упродовж навчання. Заклади загальної середньої освіти є інститутами громадянського та національно –патріотичного виховання. Важливо , щоб школа не просто давала теоретичні знання термінам « демократія», « національна свідомість», « патріотизм», а навчала діяти.

Так 1 листопада на базі БДЮТ відбулась   інструктивно-методична нарада педагогів-організаторів, в якій взяло участь 16 виховників закладів загальної середньої освіти.

Методист КУ « МРМК МРР» Куролап В.В. надала методичні рекомендації щодо організації виховної роботи : партнерської взаємодії учасників освітнього процесу, використання інноваційних технологій патріотичного виховання ,формування національної свідомості та патріотизму .

Виховання вільних людей потребує свободи та розуміння меж приватності. Ці канони стосуються і школи. Велике значення у цьому виховному напрямку має діяльність учнівського самоврядування. Тому методистом було висвітлено питання формування громадських організацій , молодіжних та дитячих об`єднань, учнівського самоврядування ,їх права та обов`язки.

Для активності учнівського самоврядування класним керівникам, педагогам-організаторам, заступникам з навчально-виховної роботи було рекомендовано використовувати інформативні джерела: навчально -пізнавальну гру для учнів старших класів- Агора( гра моделює роботу Верховної Ради України) та освітній фільм для дітей « Як працює парламент»; в напрямку створення безпечного освітнього середовища - он-лайн курс          « Недискримінаційний підхід у навчанні», з теми екологічного виховання - опрацювання он-лайн курсу« Як правильно поводитись з побутовими відходами. Курс -практикум свідомого громадянина». В ході наради були розглянуті інформаційні листи МОН У, ДОН ЧОДА, опрацьовано нормативно-правову базу з планування виховної роботи.

всi органiзатори3214567

 Учасники наради обговорили та внесли пропозиції до плану проведення виховних заходів , ознайомились з Положенням « Про відкритий обласний Кубок дружин юних пожежників».

Керівник методичного об`єднання Мудрак Л.А. виступила з питання   «Розвиток наскрізної громадянської компетенції в роботі педагога-організатора».

З метою вивчення та популяризації передового педагогічного досвіду з національно-патріотичного виховання в системі роботи педагога-організатора, Людмила Андріївна запропонувала провести виїздне засідання методичного об`єднання педагогів-організаторів, заступників з НВР в Легедзинський ЗЗСО І-ІІІ ст. Тальнівського району .

Наприкінці наради відбулось обговорення та підведення підсумків роботи методичного об`єднання.

0 02 0a 712cbce436452dedbf41ae4c0cb79e7385958a7cd7935fc4bdf83d17eabca79e 40ac2792У закладі дошкільної освіти «Усмішка» м. Монастирище вихованці старших груп №3 і № 4 стали учасниками Спартакіади, що пройшла в рамках семінару-практикуму «Малючок – здоров’ячок» 1 листопада 2019 року.

   Кожне спортивне свято — це веселощі, радість і щастя.  Дійство, що допомагає прищепити дитині культуру занять спортом, поліпшує координаціяю рухів малюків, підвищує спритність, швидкість, гнучкість і витривалість. У спортивному залі панувала така дружня і доброзичлива атмосфера, що навіть учасникам семінару здалося, що вони стали безпосередніми учасниками Спартакіади разом із командами «Смайлик» і «Веселий вулик».

     «Грація»- так називалась розминка для дівчаток, що поєднувала елементи ритмічної гімнастики і йоги. Хлопчики виконали силові вправи розминки «Боксери». Команди позмагались у естафетах, які включали різноманітні спортивні вправи: «Тунель», «Сороконіжка», «Хокей», «Завяжи стрічку», а допомагали їм «справжні уболівальники», група підтримки –« Мінні і Міккі Маус».

   По завершенню спортивного дійства відбулась церемонія нагородження команд, що розділили І місце, справжніми шоколадними медалями.

       Складно передати ту позитивну емоційну насиченість, яка панувала під час свята – все це залишилося у пам’яті дітей і педагогів як справжнє свято здоров’я. краси і єдності!

     Учасники семінару отримали методичні рекомендації щодо організації Спартакіади і Олімпійського тижня у закладі дошкільної освіти, ознайомилися з новими дієвими методами і прийомами формування в дітей навичок та культури здорового способу життя, залучення їх до активних занять фізичною культурою і спортом.

0 02 0a 8035cc01283aad685cadeec5fe88b3a461891a927c7d57d9299ba85e7e93586e f000db6d0 02 0a bcb87710654b9e4489333fbf48e8e8f16dbbdb1033a4d89b366a8fef82a9247b 14e5e349

24576890МОН України оприлюднило умови вступу до вищих навчальних закладів у 2020 році. У них можна виділити кілька основних новацій:

  1. Вступники на базі 11-ти класів зможуть подати на бюджет 5 заяв на будь-яку кількість спеціальностей. Цього року вони могли використовувати до 7 заяв на 4 спеціальності. Зміна зумовлена тим, що 35,8% вступників, які отримали бюджетні місця за 6 пріоритетом, відмовилися від них, за 7 пріоритетом - 42,4%. Кількість заяв на контракт традиційно не обмежуватиметься.
  2. Для вступу або переведення на бюджет мінімальний конкурсний бал вступника має бути не менш як 125.
  3. Уперше буде держзамовлення на підготовку молодших бакалаврів як на ступінь вищої освіти. Важливо, що для цих вступників не діятиме поріг 125 конкурсних балів для участі у конкурсі на бюджет.
  4. Для вступу вперше прийматимуть сертифікати ЗНО 4 років: 2017 (окрім іноземних мов), 2018, 2019 та 2020 років з усіх предметів.
  5. Якщо людина з особливими освітніми потребами подаватиме документи для вступу на спеціальність, де передбачені вступні іспити, творчий конкурс або співбесіда, заклад має забезпечити умови для проходження таких випробувань. Раніше організація такого вступу залишалася на розсуд приймальної комісії кожного окремого закладу.
  6. Цього року вступникам на лікарські спеціальності (“Стоматологія”, “Медицина”, “Педіатрія”) потрібно було мати не менш як 150 балів з другого та третього конкурсних предметів, щоб взяти участь у конкурсному відборі. Проєктом Умов ця вимога зберігається, однак вона НЕ буде поширюватись на вступників, які мають конкурсний бал більш як 175.
    Разом з тим, мінімальний конкурсний бал для вступу на спеціальності “Право”, “Публічне управління та адміністрування”, “Міжнародні відносини” повинен становити не менше 140, а  “Фармація, промислова фармація” (магістра на базі повної загальної середньої освіти) - не менше 130.
  7. Для вступу на бакалавра на основі молодшого спеціаліста треба буде обов'язково подавати сертифікат ЗНО з української мови та літератури. Крім того, для навчання за спеціальністю “Економіка” та спеціальностями галузей знань “Управління та адміністрування” та “Публічне управління та адміністрування” додатково треба буде подавати сертифікат ЗНО з математики (математики або історії України для вступу на контракт).
  8. 2019 року вперше відбувся єдиний широкий конкурс МОН і МОЗ на медичні спеціальності. 2020-го широкий конкурс також планується провести з Державною фіскальною службою.
  9. Подавати заяви через електронні кабінети зможуть також вступники в магістратуру на основі бакалавра. Це потрібно для того, щоб підвищити рівень прозорості вступу.
    Окрім того, можливість подачі документів через е-кабінети буде у вступників, які мають право на пільги. У кабінет вони зможуть завантажити сканкопії документів, які підтверджують право на пільгу. До цього ж такі вступники, щоб скористатися пільгами, мали подавати документи в паперовій формі виключно до приймальних комісій.
  10. 2020 року планується розширити перелік спеціальностей, на які треба буде складати єдиний вступний іспит з іноземної мови за технологією ЗНО. Так, у 2018 році таких спеціальностей було 18, у 2019 – 32, у 2020 році складання ЄВІ передбачено для більш як 80 спеціальностей.

З умовами вступу у 2020 році можна ознайомитися у вкладенні.

Attachments:
Download this file (priyomunakaz1110191285.pdf)priyomunakaz1110191285.pdf[ ]3516 kB

20191101 112835На сучасному етапі розвитку суспільства все очевиднішим стає значення природничих наук для реалізації концепції сталого розвитку. Тому пильна увага приділяється вдосконаленню системи природничої освіти, в тому числі й хімічної. Хімія, будучи природничим предметом, має величезний потенціал навчання і розвитку. Без знання і розуміння хімічної форми руху матерії неможливо уявити собі сучасну наукову картину світу. Адже світ, що нас оточує – це, перш за все, світ речовин, які є основою живої і неживої природи. Важливу роль у розв’язуванні навчально-виховних завдань під час вивчення хімії відіграють практичні роботи. Вони є початковим джерелом знань, пов’язують теорію з практикою, доводять правильність теоретичних положень, сприяють формуванню практичних умінь і навичок учнів, розвитку, вдосконаленню і закріпленню знань. Під час виконання практичних робіт розкривається інтерес учнів до вивчення хімії і формується їх науковий світогляд.

         Темі планування і проведення практичних робіт на уроках хімії було присвячено круглий стіл «Використання практичних робіт та експериментів під час вивчення хімії у 7-11 класах», який відбувся 01 листопада 2019 року у приміщенні Монастирищенського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст. «Ліцей «Ерудит». Учасники круглого столу обговорили проблеми використання хімічних реактивів та відеолабораторій на уроках хімії, поділилися досвідом використання предметів вжитку для демонстрації практичного спрямування уроків хімії, у групах розробили різнорівневі завдання для проведення практичних робіт і демонстраційних дослідів.

     Методист КУ «Монастирищенський районний методичний кабінет Монастирищенської районної ради» Костриця І.В. ознайомила присутніх з вимогами до підготовки матеріалів для участі у конкурсі на кращу серію цифрових ресурсів та виставці передових педагогічних технологій.